Ghid restaurante si baruri Bucuresti
Restaurante
Cafenele
Bar / Pub
Club / Disco
Night club
Casino
Saloane
Pizza
Catering
Evenimente
Articole
Stiri


Abonare la newsletter:

Go!

Nou pe site:

Ideal pentru:

Meniuri:

Cele mai vizitate:

Cele mai votate:


Ultimele actualizari:


 Căutare:  
 


Cauta!
 
avansată







O mica trecere in revista pentru ca vara asta clientii dumneavoastra sa fie primiti ca la carte

Aparuta in anul 2004, cartea scrisa de un fost inspector pentru ghidul Michelin, Pascal Remy, descrie cu exactitatea munca pe care a facut-o mai mult de 16 ani. Dincolo de aspectul ceva mai polemic al cartii care nu intereseaza pe multi in Romania, sunt atractive explicarea muncii de zi cu zi a autorului si observatiile pline de bun simt. Indiferent de categoria de restaurant ales de client, acesta isi doreste momente conviviale, pline de armonie. Iata cum se defineste ansamblul de elemente ce trebuie luate in calcul pentru a asigura coerenta localului.

Prima impresie

Atunci cand incercam o masa, se ia in calcul mediul, calitatea primirii la intrare si la plecare, cadrul, asezarea tacamurilor, serviciul, atmosfera. Pentru client, primirea destinsa si atenta se dovedeste prima placere pe care i-o produce o masa. Pentru proprietarul restaurantului principala datorie este asezarea la masa a comesenilor. Inspectorul este sensibil la dragalasenia si eficacitatea primei persoane pe care o intalneste in local. O primire buna nici nu imbuntateste nici nu altereaza gustul mancarii dar ne binedispune. Daca, in plus, arunca o privire prin sala, descopera o incapere bine proportionata si un decor armonios, incepe sa se simta la locul sau. Lumina este delicata, temperatura ideala, fotoliul confortabil si e gata sa se uite in meniu. Este o carte curata, fara pete si sau urme de degete, lizibila. Propune mancarurile casei in termeni clari si precisi. In jurul lui, mesele, aranjate cu grija, sunt atragatoare si bine asezate. Portelanurile sunt de calitate; argintaria de bun gust, florile sunt proaspete si paharele impecabile.

Patroana zambitoare sau seful localului, cateodata bucatarul-sef in persoana, preia comanda. Inspectorul solicita cateva lamuriri sau sfaturi care ii sunt oferite cu interes si solicitudine. Un degustator de vinuri binevoitor si ingrijit ii ia locul si propune vinuri care merg bine cu mancarurile. Vreti sa mergeti la toaleta ? Bineinteles ca nu se poate judeca un restaurant dupa cum arata toaletele. Exista o legenda care spune ca atunci cand intr-un restaurant sunt toalete curate si restul casei este ingrijit cum trebuie. Dar asta nu inseamna ca vom si manca bine acolo.
Aperitivele vin imediat. Apa este rece. Painea crocanta. Vin antreurile, absolut delicioase. Seful de sala vine sa se intereseze cum merge totul. Felul principal vine exact la timp. Masa este curatata. Mai aveti nevoie de paine ? Branzeturile sunt rafinate. Pe masa se aduce desertul. Vine discret si nota. Serviciul este ritmat si eficace, adaptat cu finete de seful de sala ritmului fiecarui client. Concluzia : se iarta mult mai usor o masa nu prea grozava servita cu grija mai degraba decat o imperfectiune miniscula pe o farfurie excelenta servita cu dispret si aroganta.

Bucataria trebuie sa fie buna

Si bucataria ? calitatea bucatariei ? care sunt faimoasele criterii de selectie a ghidurilor pentru care generatii intregi de bucatari-sefi si-au dat sufletul muncind ? ca si in serialul englezesc The Prisonner secretul e ca nu e nici un secret. Cel care decide este inspectorul dupa gustul sau. Ghidul nu face decat sa transcrie o imagine la un moment dat. Este o stare de spirit aproape pe care inspectorul incearca sa o transforme, din nefericire, in verdict universal !
Se poate evalua calitatea mancarii, prospetimea sau provenienta produselor, prezentarea, asezonarea, acordul gusturilor si despre multe altele. Se pot completa formulare, multiplica grafice sau sa se bifeze casute din formulare. In definitiv, inspectorul este cel care decide unde va pune semnul pentru a ajunge la rezultatul pe care l-a ales – si nu bifele sunt cele care impun concluzia inspectorului.
Este pur si simplu o problema de gust. Unora le place carnea de vita uscata, altora in sange, altora numai bine facuta, fara sa mai spunem nimic de cei care o prefera bine patrunsa. Aceeasi poveste si cu pestele, desertul, continutul de zahar, asezonarile de toate felurile, modurile de preparare… tot atatea combinatii cat si indivizi, criterii cat si degustatori (profesionisti sau nu), iar modesti inspectorii ai Ghidului au mai multa incredere in gustul si experienta lor decat in criteriile prefabricate.

Vinul, complementul indisponsabil al unei mese bune

Se poate ierta oare un vin mediocru intr-o tara cu cele mai multe vii nobile ? la sommelerie gaseste un interes crescand in randul clientilor care cer din ce in ce mai multe sfaturi, si vor sa descopere senzatii noi. In acel moment zeul marketing ne-a vorbit si noua, inspectorilor ! ‘Oamenii sunt din ce in ce mai interesati de vinuri, deci si ofertele trebuie sa fie in armonie cu bucataria propusa dar sa existe un raport calitate/pret adecvat la pretul mediu al meniului. Mai ramane dificultatea de a face diferenta intre un sommelier bun si unul improvizat. Orice ar fi, incercam sa studiem care prezinta urmatoarele avantaj : un raport bun calitate/prêt, o provenienta originala, o selectie minutioasa a micilor producatori de calitate. Esentiala ramane adecvarea intre felurile de mancare si vinuri.

In fiecare client se ascunde poate un inspector !

Evident ca dupa atatia ani de inspectorul are o experienta de teren bogata si variata. Dar la baza nu exista o formatie propriu-zisa pentru a aprecia calitatea unui restaurant si ghidurile atat de sofisticate nu au locul lor in Romania. Daca ghidurile locale sunt mai degraba brosuri turistice, aprecierile se fac din ce in ce mai mult in functie de publicitate decat prin parere proprie. Adevaratii inspectori sunt de fapt clientii si foarte rar un restaurant din Bucuresti este apreciat in unanimitate asa cum se intampla in provincie. Prea multe iregularitati, prea multe aproximari… atunci pentru profesionisti care doresc sa aprecieze este mereu timp inainte de inghesuiala din vara sa-si puna intrebari si sa revina supra unor probleme. Nu este nevoie sa se vorbeasca de fiecare data de bani, ci de bun simt, de organizarea muncii pentru un plus de rentabilitate si un serviciu mai bun. Clientii dvs sunt poate inspectori in devenire, dar va construiesc si va strica o reputatie de maniera mai sigura si pe durata mai lunga decat o face un inspector profesionist.

Luculus





Facebook

Codul bunelor maniere (II)
Indiferent ca mergeti intr-un restaurant, bar, club, berarie, luati cu voi de acasa politetea. Codul bunelor maniere nu a fost scris pentru amorul artei, ci pentru a va face un om respectat in societate.
Continuare..

Linkuri.ro - Online directory WebIndex - Catalogul site-urilor in imagini
20 Oct 2017, 13:34 Server: v1.  -  Developed by Webdev